2009. március 20., péntek

Almás zellerleves

Ezt a receptet Sacitól tanultam. Az eredeti recept így szól:

(azért lett ilyen a színe, mert beletettem a zeller zöldjét is. Sokkal barátságosabb kinézete van, ha csak a zellerszár, és az alma van benne)

Almás zellerleves

2 főre:
kb. 15 dkg zellerszár,
1 zöldalma,
5 dkg paradió,
1 evőkanál mizo,
pici himalájasó, vagy tamari,
cayenne bors,
citrombors.

A hozzávalókat összeturmixoljuk, egy negyed almát apróra vágunk, és a végén díszítjük vele a levest, lehet apróra vágott petrezselyemmel is díszíteni, vagy durvára vágott manduladarabokkal.

Többféle változatban is elkészítettem már, mizo és citrombors nélkül, paradió helyett magyar dióval, zellerszár helyett igazi zellerrel is. A lényeg a zeller, az alma és a só, bors meg valamilyen dióféle. Én mindig tele szoktam pakolni felvágott zöldségekkel és alma darabokkal. A képen is látszik, hogy avokádó, alma, piros paprika is bele van szelve.

Ha kihagyod a dióféléket, (és a misot, sót) akkor ez a leves teljesen beleillik a 80/10/10 étrendbe is. Erről bővebben itt olvashatsz.

Nincsenek megjegyzések: