2011. április 24., vasárnap

Medvehagymás avokádó krém


Imádom az avokádót, jó sok hagymával, sóval, citromlével isteni, akár minden nap meg tudnám enni. Kár, hogy itthon nem terem, és messze földről kell sok sok energia befektetéssel ideszállítani.
De az elkészítése egyszerű, semmilyen gép nem szükséges hozzá.

Medvehagymával ízesített avokádó krém


A medvehagyma a legfinomabb hagyma, amit valaha is ettem, így könnyen adódik, hogy most, amíg még van, medvehagymát tegyek az avokádó krémbe. (guacamole)

Itt még csak az avokádó


És ez most így egészen jó lett.

1 avokádó
4-5 medvehagyma levél
kis csokor petrezselyem
só, citromlé

medvehagyma, a szára és a levele is

Az avokádó akkor jó, ha puha, krémes, kézzel is szét lehet morzsolni. Ha kemény az avokádó, szobahőmérsékleten (akár a konyhapulton) pár nap alatt megpuhul. 
Az avokádót villával szétnyomkodjuk, a medvehagymát és a petrezselymet pedig apróra vágjuk. Összekeverjük, sózzuk, és egy evőkanálnyi friss citromlét nyomunk bele.
Ekkor már az illata is olyan friss és mennyei, hogy az ember már szinte enné... (itt még a fotózás miatt sem lehetett azonnal befalni!) 

Az avokádó krém a korongra kenve (már így is nagyon finom)


Céklás-répás krékert kerekre formáztam, rájöttem, hogy így sokkal jobban fel tudom használni. Jobban kézbe lehet venni, pont úgy, mint egy karéj kenyeret. Rá tudok kenni bármilyen szószt, zöldségeket, csírákat. A pereme ad neki egy tartást, valamint megtartja a rátett feltéteket is. Amióta így készítem, azóta sima kréker nincs is...


Medvehagymás avokádó céklás korongon

Így járt a mai avokádó krém is, rákentem két darab céklás korongra, rákarikáztam a paradicsom szeleteket. Az egyik az ebédem volt, a másik pedig a párom vacsorája.

Nincsenek megjegyzések: