2010. október 30., szombat

Répás karfiol

Bogi ajánlotta és küldte el nekem ezt a remek receptet...


Rögtön ki is próbáltam, és alig tudtam abbahagyni, ez tényleg finom! Minden volt itthon hozzá, finom, ropogós, magyaros, jó hagymás!

Hozzávalók:
1/2 fej karfiol apró rózsákra szedve
(Tényleg apróra, még a piciket is félbe kell vágni. Az a jó, ha kell rágni, de kényelmesen befér a falat az ember szájába.)


1-2 szál répa
fél lilahagyma

Szósz:
2 kanál oliva olaj (az eredeti receptben több volt, de úgy szerintem túl zsíros)
1 kanál citromlé (az eredeti receptben több volt, de úgy szerintem túl savanyú)
1 kis fej hagyma
1/2 pritamin paprika apróra vágva
1 szál sárgarépa apróra vágva
1 kanál méz
1 csipet só
kevés víz

A répát lereszeljük, a lilahagymát vékony szeletekre vágjuk, hozzákeverjük a karfiolhoz.

A szószhoz valókat turmixgépben jól összekeverjük. Ráöntjük a karfiolra, jól átkeverjük és már készen is van. Bogi azt írta, hogy jót tesz neki, ha áll egy kicsit, nálunk ez a fényképezés után azonnal elfogyott, nem volt ideje állni. Talán holnap megismétlem dupla adaggal, és akkor lesz mit berakni a hűtőbe!

Köszi Bogi!


Azért történt itt egy kis hiba, a lefényképezett változatba került egy kis vágott petrezselyem, és a lilahagyma kimaradt. Mivel a szószban is van egy pici hagyma, szerintem így is elég hagymás, és így is nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések: