2010. február 5., péntek

Gyümölcspizza

A sok sós, zöldséges pizza után itt van egy édes, gyümölcsös változat!
Hívhatnánk tortának is, de nem az. Az alapja a szokásos diós-datolyás-mézes-vaníliás massza. Ha van aszalód, és van kedved, ki lehet keményre szárítani, én most nem tettem (bár úgy indult).


Paradicsom helyett piros gyümölcsökből készítettem szószt, majd kesusajt, és sok sok szép és finom, fagyasztott és friss gyümölcs a tetejére.


Alap:
1/2 csésze áztatott dió
1/2 csésze kesudió
1/2 csésze csíráztatott hajdina
1 kanál méz
6 szem datolya
1 csipet só
1 pici vanília por

Gyümölcsszósz:
1/2 doboz vegyes piros fagyasztott gyümölcs (majd nyáron lehet frisset használni)
1 kanál méz
1/2 kanál psyllium husk

Kesusajt (ez nagyobb mennyiség, mint amennyi a pizzára kell, de kevesebbet nem érdemes csinálni. Ha több pizzát készítesz egyszerre, a kesusajt mennyiség maradhat ennyi)
1 csésze kesudió
1/2 citrom leve
1 kanál méz
kevés víz



Az alaphoz valókat konyhai robotgépbe tesszük, majd a masszából kerek lapot formázunk. A gyümölcsöket aprítógépben összekeverjük. Nem kell teljesen simára, maradjon kicsit darabos. Először nem akartam édesítőt beletenni, de nagyon savanyú volt így magában, ezért kell bele valamennyi... más ízesítőt nem!

A kesusajthoz mindent turmixgépbe teszünk, és simára keverjük. Ez egy nagyobb mennyiség, elég csak kisebb korongokat rápakolni a pizzára.


A végén sok sok gyümölccsel díszítjük, és azonnal tálaljuk.

Nekem egy kicsit zsíros lett az alapja, tegyél egy kicsit több hajdinát, és kevesebb diót bele.

Nincsenek megjegyzések: