2009. július 10., péntek

Nyers lecsó ünnepnapra


Láttátok a "Lecsó" című rajzfilmet? A franciák cukkínit is tesznek a lecsóba, és valami rettenetes neve van: ratatouille. Engem ez a film inspirált egy ünnepi asztalra illő nyers lecsó elkészítéséhez.


Hozzávalók 4 személyre:
A szószhoz:
4 szem szép paradicsom
1 kaliforniai (vagy más, de piros színű paprika)
1 evőkanál apróra vágott aszalt paradicsom (ha neked egyben van, akkor 2-3 darab)
2 evőkanál frissen facsart citromlé
édesítés: 1 teáskanál agavé, vagy pár csepp stévia, vagy egy beáztatott datolya
só ízlés szerint, az aszalt paradicsom is sós, sózásra a paradicsom áztató levét használd!
pici chilli por, ha valaki csípősen szereti (az én férjem igen :))

A lecsóhoz:
2 kisebb cukkíni
3-4 szem paradicsom
1-1 különböző színű és fajtájú paprika
1-2 fej szép lilahagyma
pár csepp hidegen sajtolt olaj (pl. oliva)
szárított oregánó, friss petrezselyem levél


A szószhoz a hozzávalókat simára turmixoljuk. Nagyon fontos az íze, mert ez lesz a lecsó alapja. Legyen elég sós, elég savanyú és elég édes! (és elég csípős!)

Ha egyben készítjük el, akkor egy nagyobb tál alján egyenletesen elterítjük a szószt. A lecsóhoz valókat nagyon vékony karikákra vágjuk, és szép sorban, váltakozva egymás fölé-mellé rétegezzük a szósz tetejére.


Ha tányérokra készítjük el (ahogy én csináltam), akkor a tányér aljára tedd a szószt, és a tányérban szépen körben rétegezzük a hozzávalókat.

Mindkét esetben a végén megszórjuk szárított oregánóval, meglocsoljuk egy pár csepp olajjal, díszítjük petrezselyem levéllel.

Ezt ajánlom nem nyers evőknek sültek, egyéb főtt ételek mellé!

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon guszta de én még nem ettem nyersen a cukkinit. Meg sem merem próbálni. Nem fáj a hasunk tőle? Nagyon sok van a kertemben, nem tudom mit készítsek belőle. De jó ötletnek tartom, én betenném a sütőbe.

Gitta írta...

Szia Fruzska!
A filmben is betették a sütőbe...
Szerintem felesleges, mert nyersen is nagyon finom.
Ha megsütöd, akkor talán jobban kell sózni.

bogi írta...

Franciahonban ahány ház, annyi ratatouille. Talán a cukkíninél is fontosabb alapeleme viszont rendszerint a padlizsán. És a neve... igazán gyönyörű, legalábbis egy francia szakos tanárnak :-)

Gitta írta...

Szia Bogi!
Igen, ebből kimaradt a padlizsán. A padlizsánt jól be kell pácolni, nyersen csak úgy fogyasztható.
Nekem a lecsó neve még mindig jobban tetszik. A ratatouille -lel az is a bajom, hogy nem tudom, hogyan kell kiejteni.

Ungvári Szilvia írta...

Csinos :-)

Szép napot!