2009. október 12., hétfő

Nyers "rizs" fehér répából


James Russel receptjei között bukkantam rá erre a szenzációs ötletre. Kicsit változtattam a recepten, és hétvégén próba adagot készítettem magamnak. Pasztinákot sehol nem kapok, pedig az eredeti recept nem répát, hanem pasztinákot használ. De így is nagyon jó lett!
Megkínáltam vele Antit, aki miután jól befalta majdnem az egészet, kijelentette, hogy ezentúl nem kér főtt rizst, sőt semmilyen köretet, csak ilyet. És ebből viszont kér még.


Hozzávalók:
2 szép szál fehér répa felkockázva
1.5 evőkanál fenyőmag
2-3 szem áztatott dió (ezt el is hagyhatod)
1 kanál fehér miso
1 cikk sárga kaliforniai paprika (szerintem a magyar paprika is jó, csak világos legyen)
1 teáskanál méz (igen!)
1 kanál oliva olaj
pár csepp citromlé
csipet só

Az egészet aprítógépbe tesszük, és szemcsésre aprítjuk. Vigyázni kell, hogy ne maradjanak benne nagyobb darabok sem, ugyanakkor ne készítsünk pépet. Néha meg kell állni, és az edény faláról le kell kanalazni a felragadt cuccot, de két három újraindításra már készen is van.

Ennyi. Köretnek főtt ételhez, vagy valamilyen szósszal, salátával remek étel. Legközelebb ki fogom hagyni az olajat és a diót, és kipróbálom kevesebb fenyőmaggal. Kendermagot most azért nem tettem bele, mert nem akartam, hogy pöttyös legyen, de legközelebb nem hagyom ki!

1 megjegyzés:

Bridge írta...

Ez nagyon tetszik, ki fogom próbálni, mert a petrezselymet mindig is jobban szerettem nyersen, mint főve.