2009. január 8., csütörtök

Kókuszos saláta

A nyers étkezés nem elsősorban a csokoládé és a különféle édességek és torták fogyasztását jelenti, ezért már alig vártam, hogy újra készíthessek valami újat, finomat, illatosat.
Íme egy jól sikerült recept, megérdemel egy bejegyzést. Csak megnyugtatásul közlöm, hogy az íze sokkal finomabb lett, mint a kinézete. Csodálkoztam is, hogy miért nem lehet erről a remek salátáról jó képet készíteni, pedig higgyétek el, próbáltam.


Ennek a salátának fő erénye az öntet. Hátránya, hogy kicsit zsírosra sikerült, vagyis szerintem kevés salátához kevertem az egy adag öntetet, így több növényi olajat ettem ebédre, mint szoktam. Nem is vacsoráztam, csak egy almát.

Kókuszos saláta
1 csomag galambbegy saláta (vagy egy fej hagyományos)
1 csokor petrezselyem
1-2 darab paradicsom
fél fej lilahagyma
fél avokádó

Öntet
2 evőkanál napraforgó mag kávédarálón megdarálva
2 evőkanál kókusz chips (nem kókuszreszelék)
fél fej lilahagyma (a salátában van a másik fele)
2-3 evőkanál friss citromlé
1 evőkanál oliva olaj
1 evőkanál agavé szirup (vagy méz)
kevés só (vagy szójaszósz)

Az öntethez valókat konyhai robotgépbe vagy aprítóba tesszük, és addig dolgozzuk, amíg össze nem áll egy lilás barnás masszává. Ezt valóban enyhe túlzás öntetnek hívni, de hát az, kicsit sűrűbb változatban. A saláta alkotórészeit felvagdossuk, összekeverjük. A saláta öntetet pedig szépen kézzel beledolgozzuk a salátába, egyenletesen eloszlatjuk minden alkotórészén.

Krékerrel, uborkával ettem, teljesen jóllaktam vele.
Legközelebb kevesebb olajat teszek bele, bár lehet, hogy azért volt olyan finom, mert az olajos hozzávalóktól teljes-telt ízt kapott. Az is lehet, hogy minden marad így, csak ugyanezt az öntet mennyiséget kétszer ennyi salátához fogom elkészíteni.

Nincsenek megjegyzések: